نحوه شستن و مراقبت از لباس های ورزشی

فرقی نمی‌کند در حال انجام کارهایتان باشید یا به کلاس پیلاتس بروید. لباس‌های ورزشی برای بسیاری یکی از لوازم اصلی کمد است. و نحوه شستن این لباسها با انواع دگیر متفاوت است. بهترین روش برای شستن لباس های ورزشی شستن با دست یا مینی واش های موجود در بازار است.

این لباس ها جاذب، بادوام، سبک وزن و راحت برای استفاده روزمره است. به علاوه در هنگام ورزش شما را خنک نگه می دارد. اما از آنجایی که این لباس اغلب از مواد ضد رطوبت مانند پلی استر ساخته شده است، لباس ها به راحتی می توانند بوی تند عرق را حفظ کنند. با این حال، دانستن نحوه تمیز کردن پارچه به طور موثر می تواند این مشکل را برطرف کند. چند راه وجود دارد که مطمئن شوید لباس‌های تمرینی شما بدون بوی بد از ماشین لباسشویی بیرون می‌آیند. مانند استفاده از مواد شوینده مناسب، جدا نگه داشتن آنها از سایر لباس‌ها و گذاشتن آن‌ها در هوای خشک.

هر چند وقت یکبار لباس های ورزشی را بشویید

بر خلاف شلوار جین که می تواند چند بار پوشیدن را قبل از شستن مقاومت کند، لباس های ورزشی باید به دفعات بیشتر تمیز شوند. پاتریک ریچاردسون از The Laundry Evangelist می گوید لباس های ورزشی باید بعد از هر تمرین تمیز شوند. هنگام انجام کارها، مانند رفتن به کافه، می توان آنها را دو بار قبل از شستشو پوشید. Madeline Miller، متخصص محصولات The Laundress می گوید: تمیز کردن ورزش بعد از رفتن به باشگاه مهم است. زیرا تجمع عرق و آلرژن های جوی می تواند باعث ایجاد لکه و حتی تحریک پوست شود.

 

موادی که نیاز دارید

قبل از انداختن لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی یا مینی واش، مطمئن شوید که مواد مناسب مورد نیاز برای تمیز کردن را در اختیار دارید. مانند شوینده‌ای که مخصوص ورزش‌ها ساخته شده و لکه‌برهایی که آثار تعریق را از بین می‌برد و از آن جلوگیری می‌کند.

 

شوینده ای که برای لباس های ورزشی طراحی شده است

سرکه سفید

پاک کننده لک آنزیمی

وان یا لگن (برای شستن دست)

کیسه های توری (برای شستشو در ماشین لباسشویی)

 

چگونه لباس های تمرینی را برای تمیز کردن آماده کنیم

هنگامی که مواد شوینده و سایر مواد خود را آماده کردید، لباس های تمرینی خود را برای لکه جستجو کنید و از آنجا شروع کنید. اگر هیچ کدام را نمی‌بینید، مستقیماً به مرحله دوم بروید.

  • پیش درمان لکه ها

اگر لکه‌های عرق یا سایر لکه‌های رنگی دارید. به ریختن قهوه فکر کنید. یک لکه‌بر آنزیمی این کار را انجام می‌دهد. میلر می‌گوید: «فقط یک قطره از این طلای مایع برای لکه‌ها می‌تواند لکه‌های موجود را ذوب کند، و همچنین با از بین بردن پروتئین‌های عرق مولد لکه، از زرد شدن آینده جلوگیری کند. اگر لکه‌های کثیفی، چربی یا دئودورانت گچی دارید، او پیشنهاد می‌کند از پاک‌کننده‌های روغنی به جای آنزیمی استفاده کنید.

  • از بین بردن بوها

آیا لباس هایی که از رها کردن عرق خود امتناع می ورزند بوی می دهند؟ راه حل آسانی وجود دارد میلر می گوید قبل از شستن، آنها را در یک حمام آب خنک و سه تا چهار درپوش سرکه سفید مقطر به مدت 15 تا 30 دقیقه از قبل خیس کنید.

 

نحوه شستن لباس های ورزشی

بهترین روش برای شستن لباس های ورزشی، شستن با دست است که ملایم‌ترین روش است. اما می‌توانید لباس‌ها را در دستگاه مینی واش مادرلی نیز تمیز کنید. فقط مطمئن شوید که آنها را در یک کیسه توری قرار دهید تا از گیر کردن یا پاره شدن آنها محافظت شود.

  • شستشوی ماشینی

بیشتر لباس‌های فعال و ترکیب‌های اسپندکس بادوام را می‌توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد. با چرخاندن کالا به داخل و قرار دادن آن در یک کیسه توری شروع کنید. که میلر می گوید خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می کند و از پارگی در دستگاه جلوگیری می کند.

او می‌گوید: «به طور کلی، برای تمیز کردن کارآمدتر، ما توصیه می‌کنیم لباس‌های تمرینی را جداگانه بشویید. همانطور که گفته شد، اگر ترجیح می دهید بارها را مخلوط کنید، توصیه می کنیم اقلام را بر اساس رنگ مرتب کنید و آنها را در یک کیسه توری قرار دهید تا از گیر افتادن محافظت شود.

چرخه حساس را انتخاب کنید و از آب خنک استفاده کنید، سپس با توجه به اندازه دستگاه و حجم بار، مقدار مناسب مواد شوینده را اضافه کنید. ریچاردسون می‌گوید: «سعی کنید از مواد شوینده‌ای که بیش از حد معطر هستند، زیرا روغن را در خود نگه می‌دارند و می‌توانند کشش وسایل تمرینی شما را با پوشش دادن الیاف کاهش دهند، اجتناب کنید.

  • شستن با دست

شما می‌توانید لباس‌های اکتیو خود را با دست بشویید. که میلر می‌گوید ملایم‌ترین روش برای اقلام مشبک و قطعات با تزیین است. همچنین این روشی آگاهانه از محیط زیست برای مقابله با بارهای کوچک لباسشویی است که فقط دو تا سه قطعه ابزار تمرینی دارند. برای این کار، مقداری مایع شوینده را به یک لگن یا سینک پر از آب خنک اضافه کنید. سپس آن را زیر آب بگذارید و به آرامی آب را با دستان خود به هم بزنید تا صابون پخش شود. به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سپس با آب روان و خنک خوب بشویید تا زمانی که مورد دیگر صابون نباشد. آب اضافی را با فشار دادن روی تکه لباس، به جای فشار دادن، خارج کنید.

 

نحوه خشک کردن لباس های ورزشی

ریچاردسون می گوید همیشه بهتر است لباس های فعال را با هوا خشک کنید. نه تنها از قبل ماده ای است که سریع خشک می شود، بلکه گرمای زیاد خشک کن گاهی اوقات می تواند خاصیت ارتجاعی و جاذب پارچه را کاهش دهد.

میلر می گوید: “اقلام را به شکل طبیعی خود روی یک قفسه یا چوب لباسی خشک کن قرار دهید.” هنگام خشک کردن، از نور مستقیم خورشید و منابع گرما مانند رادیاتور خودداری کنید، زیرا آنها همچنین می توانند الیاف را تخریب کنند.” حتی اگر بلافاصله بعد از ورزش لباس های تمرینی خود را نمی شویید، میلر می گوید قبل از قرار دادن آنها در حفره، آنها را با هوا خشک کنید. میلر می گوید که پس از خشک شدن، هر اجناس را تا کنید و در قسمت قابل تنفس کمد یا کمد خود نگهداری کنید. از آویزان کردن خودداری کنید، زیرا می تواند به پارچه ها فشار وارد کند.

  • مدیر داخلی
  • آبان 30, 1401
  • 8 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه