لباس زنگ زده

چگونه لکه زنگ زدگی قدیمی را از پارچه پاک کنیم؟

از بین بردن موثر لکه های زنگ زدگی قدیمی از روی پارچه به پیروی از روش مناسب و استفاده از محصولات لکه بری مناسب بستگی دارد. خوشبختانه، بهترین ضد زنگ برای لباس های شسته شده اغلب از موادی تشکیل شده است که از قبل در خانه دارید. مانند آب لیمو، سرکه یا جوش شیرین.

چرا درمان لکه های زنگ زدگی بسیار سخت است؟

زنگ زمانی ایجاد می شود که فلز اکسید شود یا با اکسیژن ترکیب شود. هنگامی که یک شی زنگ زده با هر نوع پارچه تماس پیدا می کند. آن زنگ پوسته پوسته می شود یا لکه دار می شود و روی پارچه منتقل می شود و لکه ایجاد می کند.

هر چه زنگ زدگی طولانی تری روی پارچه خاصی درمان نشود، جدا کردن آن سخت تر می شود. به همین ترتیب، اگر قبل از درمان کامل لکه‌ها، پارچه‌های زنگ‌زده را بشویید و خشک کنید. گرمای ماشین لباسشویی یا مینی واش شما می‌تواند آن لکه‌ها را برای همیشه روی کالای شما قرار دهد. سفید کننده همچنین می تواند لکه های زنگ ناخواسته را به مدت نامحدودی روی پارچه قرار دهد. جدا از این محدودیت ها، از بین بردن لکه های زنگ زدگی در واقع کاملاً امکان پذیر است.

 

پیدا کردن روش زنگ زدایی

بهترین زنگ زدا برای لباسشویی یا مینی واش ها، نوعی ماده اسیدی را با مواد ساینده ترکیب می کند. جزء اسیدی برای از بین بردن لکه عمل می کند. در حالی که ماده ساینده به از بین بردن بقایای لکه کمک می کند. ساده ترین ترکیبی که ابتدا می توانید امتحان کنید آب لیمو و نمک است.

برای اجرای این روش از بین بردن لکه، اقلام زنگ زده خود را روی یک ملحفه تمیز و ترجیحاً در زیر نور آفتاب قرار دهید. روی لکه نمک بپاشید و آب لیمو را روی نمک بپاشید. ناحیه لکه دار را کاملا اشباع کنید. سپس آن ناحیه را با یک حوله سفید تمیز پاک کنید. اجازه دهید این محلول روی لباس شما خشک شود. محلول را با آب گرم بردارید و اگر لکه باقی ماند این کار را تکرار کنید. هنگامی که لکه به طور کامل ناپدید شد، کالای خود را در مینی واش و یا ماشین لباسشویی خود بشویید.

پاک کردن با جوش شیرین

کرم تارتار نیز یک پاک کننده ملایم است که می توانید از آن برای درمان لکه های زنگ زدگی روی لباس و پارچه استفاده کنید.

1 قاشق چایخوری از کرم تارتار و جوش شیرین را با چند قطره پراکسید هیدروژن ترکیب کنید تا خمیری ایجاد کنید. این خمیر را روی لکه زنگ زده بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. خمیر را بشویید و اجازه دهید تکه لباس یا پارچه آسیب دیده کاملا خشک شود. اگر هنوز لکه باقی مانده است، این کار را تکرار کنید. پس از از بین رفتن کامل لکه، کالای خود را در ماشین لباسشویی بشویید.

اگر با لکه زنگ زدگی روی یک الیاف طبیعی مانند ابریشم کار می کنید که نمی تواند وارد ماشین لباسشویی شود. پس از اینکه لکه را با آب لیمو و نمک درمان کردید، ناحیه درمان شده را با آب گرم بشویید و به آرامی ابریشم را بمالید. با سرکه سفید مقطر.

 

از پارچه ها در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید

هر روشی را که برای لکه‌های زنگ‌زدگی انتخاب کنید، ابتدا باید محلول را روی قسمتی از لباس‌تان که کمتر قابل مشاهده است، آزمایش کنید. این اطمینان حاصل می کند که اگر محلول تمیز کننده باعث تغییر رنگ ناخواسته شود، می توانید قبل از بدتر کردن اوضاع، مسیر خود را تغییر دهید.

علاوه بر این، اگر لکه‌های زنگ‌زدگی به یک مشکل رایج برای کمد لباس شما تبدیل شده‌اند، منابع بالقوه لک‌کننده مانند آبگرمکن، ماشین لباسشویی و خشک‌کن را بررسی کنید. همه این ماشین‌ها در طول زمان خطر ایجاد زنگ‌زدگی و رسوبات آهن را دارند و این متأسفانه می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های زنگ روی لباس شما شود. قبل از هر دور لباسشویی، مطمئن شوید که مناطق مشکل دار را تعمیر کنید.

  • مدیر داخلی
  • بهمن 1, 1401
  • 249 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *