جین

راهنمای جامع ما برای شستن صحیح شلوار جین در خانه

ما با شلوار جین زندگی می‌کنیم. و با توجه به هزینه جین ممتاز، و همچنین زمان و تلاش صرف شده در اتاق‌های مناسب یا شکار آنلاین برای جفت عالی، منطقی است که به این لوازم اصلی کمد لباس توجه بیشتری داشته باشید. به خصوص در مورد بهترین روش شستن شلوار جین، پیش از این، کاترین ریو، مدیر خلاق لباس‌های زنانه در Citizens of Humanity، بهترین توصیه‌های خود را در مورد افزایش عمر یونیفرم روزمره ما، که از اتاق لباس‌شویی شروع می‌شود، به اشتراک می‌گذارد.

شستن جین

 بهتر است چند بار شلوار جین را بشویید؟

بیایید اصول اولیه را ایجاد کنیم: جین پارچه ای زمخت است. که بعد از هر بار پوشیدن نیازی به شستشو ندارد. در واقع، تنها راه برای جلوگیری از محو شدن بلوز واقعی خود این است که شلوار جین خود را نشویید. برای بسیاری از ما، این عملی نیست. بنابراین، چند بار باید جین خود را بشویید؟ این بستگی به سطح راحتی شما و مدل شلوار شما دارد برای لباس‌های سفت‌تر – آنهایی که 100 درصد پنبه هستند و لایکرا ندارند – ریو می‌گوید که باید زمان بیشتری را بدون شستشو بگذرانید، تقریباً هر 8 تا 10 بار.

 

آیا باید جین را با دست بشویید یا با ماشین لباسشویی؟

علاقه مندان به جین که وسواس زیادی به استایل‌های خام یا سلف دارند، شلوار جین خود را با دست می‌شویند یا در مینی واش بیاندازید. اما این کار جدی است. ریو می‌گوید: «اگر روی شلوار جین خود آب بمالید، 20 پوند می‌شود. “این خیلی سنگین است. چگونه آن را فشار دهید؟” یک رویکرد عملی‌تر و هنوز هم دقیق‌تر این است که شلوار جین خود را از داخل بچرخانید، از آب سرد استفاده کنید و ماشین لباسشویی خود را روی چرخه ملایم قرار دهید. این کار باعث حفظ رنگ می‌شود و روی الیاف آسان می‌شود.

 

کدام ماده شوینده برای جین بهتر است؟

یکی از بهترین روش شستن شلوار جین، شوینده‌های خشن می‌توانند رنگ شلوار جین شما را از بین ببرند، بنابراین از یک صابون ملایم برای حفظ نیل استفاده کنید. Ryu Woolite Dark (17.99 دلار، target.com) یا Persil Color (14.86 دلار، walmart.com) را دوست دارد. برای تجربه ای حتی ملایم‌تر و طبیعی، شلوار جین خود را در یک حمام آب سرد با یک فنجان سرکه مقطر خیس کنید یا یک فنجان سرکه را به چرخه آب سرد خود اضافه کنید. ریو می‌گوید: «سرکه اساساً یک عنصر شگفت انگیز است. “این به حفظ رنگ کمک می‌کند.” نکته حرفه ای: بله، ممکن است در ابتدا کمی‌بدبو شود، اما بوی‌ترش با سایش از بین می‌رود.

 

آیا باید شلوار جین را در خشک کن قرار دهید؟

ماشین لباسشویی کاملاً قابل قبول است. اما خشک کن لاکرا، نیلی و الیاف جین را خراب می‌کند، بنابراین بهتر است شلوار جین خود را آویزان کنید تا هوا خشک شود. ریو می‌گوید: «این کمی‌تردتر و خشن‌تر است، اما مطمئناً برای شلوار جین شما بهتر است. او اضافه می‌کند که هرگونه سفتی باید پس از یک ساعت استفاده از بین برود.

 

چگونه از چروک شدن شلوار جین خود جلوگیری کنید؟

ما می‌دانیم که به چه فکر می‌کنید. بدون خشک کن، چگونه می‌توانید شکل را به شلوار جین کشدار مورد علاقه خود برگردانید که معمولاً در قسمت زانو و صندلی قرار می‌گیرند؟ اگر جین شما به کمی‌تغییر ساختار نیاز دارد. ریو می‌گوید که آن‌ها را از داخل بچرخانید و به مدت 10 دقیقه در خشک‌کن بریزید. سپس آویزان کنید تا خشک شود.‌ترفند دیگر: آنها را از داخل بچرخانید و در حین دوش گرفتن در حمام آویزان کنید. او می‌گوید: «بخار به خلاص شدن از شر چین و چروک‌ها کمک می‌کند و کیسه‌ها را صاف می‌کند.

 

آیا انجماد شلوار جین کار می‌کند؟

حتی آن دسته جعبه یخ را لمس نکنید. علیرغم آنچه خوانده اید، چسباندن شلوار جین در فریزر چیزی جز اشغال فضا برای استفاده بهتر برای یک چیز خوشمزه ندارد. ریو می‌گوید: «شلوار جین شما را تمیز نمی‌کند. در واقع، چند سال پیش این نظریه “باکتری‌ها را می‌کشد” نادرست ثابت شد. در حالی که فریزر ممکن است بوی شلوار جین شما را از بین ببرد، باکتری‌هایی که باعث ایجاد بو می‌شوند، بلافاصله پس از سازگاری مجدد با دمای بدن شما بازمی‌گردند. بنابراین، در پایان روز، هیچ‌ترفندی بهتر از شستن آنها نیست.

 

لباس جین من چقدر دوام می‌آورد؟

به همان اندازه که سعی می‌کنید آن‌ها را کاملاً جدید نگه دارید.با مدتی صبر کردن بین شستشو، خیساندن در سرکه یا بخارپز کردن. در نهایت بهترین چیز در مورد جین این است که با افزایش سن بهتر می‌شود. ریو می‌گوید: “جین شما زنده است. می‌خواهد تکامل یابد و الگوی خود را بسازد.” در واقع، او توصیه می‌کند که از آن الگوهای لباس یا سبیل استفاده کنید. به هر حال، این چیزی است که تقریباً همه شرکت‌ها روی جین‌های جذاب (و گران‌قیمت) خود تکرار می‌کنند.

 

  • مدیر داخلی
  • شهریور 21, 1402
  • 91 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *