شستن لباس با سرکه

شستشو با سرکه چیست و چرا برای شستشوی لباس موثر است؟

اگر کنجکاو هستید که چگونه محصولات پاک کننده طبیعی کار می کنند یا اینکه چرا جوش شیرین یک ماده قدرتمند و یا شستن لباس با سرکه چگونه است، به جای درستی آمده اید. ما علم پشت برخی از محبوب‌ترین روش‌ها و ابزارهای تمیز کردن را توضیح می‌دهیم تا بتوانید هوشمندانه‌تر تمیز کنید. نه سخت‌تر. در ادامه با مینی واش سنتر همراه باشید تا ببینید کدام تکنیک را در مرحله بعدی شکست خواهیم داد.

شستن لباس با سرکه دقیقاً شامل همان چیزی است که انتظار دارید. ریختن نصف فنجان سرکه سفید مقطر در طول چرخه آبکشی. شاید تعجب کنید که چرا این یک عمل محبوب است. بالاخره، آیا سرکه بدبو عطر تمیز لباس های تازه شسته شده را از بین نمی برد؟ این یک سوال قابل درک است، اما راه حل در واقع ماده نهایی پس از شستشو است. PH پایینی دارد که آن را به ابزاری موثر در برابر باقیمانده های سرسخت، بو و سایر تجمعات تبدیل می کند. پیش از این، دو متخصص توضیح می‌دهند که چرا شستشو با سرکه در روز شستشو ضروری است.لباس رختها

چرا با سرکه آبکشی می کنیم

در نهایت، سرکه سفید مقطر فواید زیادی در رابطه با لباسشویی دارد. برخی ترجیح می دهند از آن به عنوان یک شوینده برای از بین بردن لکه ها و روشن کردن رنگ های سفید استفاده کنند. در حالی که برخی دیگر برای از بین بردن بوها به این ماده روی می آورند.

لورن سیمونلی، کارشناس نظافت و یکی از بنیانگذاران ThreeMain، خاطرنشان می کند که معمولاً در آخرین لحظات یک چرخه شستشو به بشکه آبکشی اضافه می شود. این لباس‌ها را نرم می‌کند و باقی مانده‌های صابون را از بین می‌برد. و به لباس‌های شسته‌شده شکوه و عظمت قبلی خود را باز می‌گرداند.

حقایق سریع

سیمونلی خاطرنشان می کند که استفاده از سرکه روی اکثر پارچه ها و مواد بی خطر است. اما همیشه باید قبل از افزودن آن به شستشو، آن را با آب رقیق کنید. او خاطرنشان می کند. که در واقع به همین دلیل است که این ماده بیشتر در طول چرخه آبکشی استفاده می شود، “زمانی که آب از قبل پراکنده شده است.
در حالی که استفاده از سرکه برای شستن لباس‌ها در بسیاری از خانواده‌ها رایج است. سامی وانگ، دانشمند ارشد Tide و نماینده 9 Elements، اضافه کردن سرکه خریداری شده از فروشگاه را به چرخه شستشوی معمولی در کنار مواد شوینده توصیه نمی‌کند.

او می‌گوید: «بیشتر مواد شوینده در pH خاصی فرمول‌بندی می‌شوند. تا بهترین عملکرد را داشته باشند، و افزودن مستقیم سرکه می‌تواند مواد فعال را مختل کند. در واقع مشکلات بیشتری مانند تغییر رنگ و تمیز کردن ضعیف ایجاد کند. سرکه pH پایینی دارد (معمولاً 3 تا 5). بنابراین می تواند به از بین بردن باقی مانده هایی که خاک های بدن را به پارچه ها متصل می کنند، کمک کند.

نکته

در حالی که سرکه ممکن است به از بین بردن بوی کهنه و کپک‌زده ناشی از تجزیه خاک‌های بدن که در پارچه‌ها محبوس می‌شوند کمک کند، اما بیشتر آن آب است و فقط بین چهار تا پنج درصد اسید استیک. به گفته وانگ، این بدان معناست که افزودن این ماده به آب در ماشین لباسشویی، PH کل را به اندازه کافی کاهش نمی دهد. تا از مزایای کامل سرکه بهره مند شوید. مگر اینکه از پنج فنجان یا بیشتر در یک زمان استفاده کنید (که توصیه نمی شود).

او می افزاید: «و استفاده از سرکه با مواد شوینده لباسشویی در ماشین لباسشویی می تواند با تأثیر بر مواد پاک کننده به نام آنزیم ها، توانایی پاک کردن لکه های غذا را کاهش دهد، بنابراین ممکن است نیاز به شستشوی مجدد داشته باشید.» به این دلایل، وانگ می‌گوید که سرکه فقط باید به‌عنوان پیش‌درمان یا در طول چرخه آبکشی مورد استفاده قرار گیرد – و برای جلوگیری از مشکلات تمیز کردن و تجمع اضافی، باید به‌ندرت به آن اضافه شود.

  • مدیر داخلی
  • شهریور 15, 1402
  • 142 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *