حوله سفید

آیا می‌توانید ملحفه و حوله را با هم بشویید؟

اینترنت با نظریه‌ها و توصیه‌هایی در مورد اینکه آیا ملحفه‌ها و حوله‌ها را می‌توان با هم شست؟ منفجر شده است. ما اینجا هستیم تا جواب شما را بدهیم. با رعایت نکاتی مطمئناً میتوانملحف‌ها و حوله‌ها را  با هم شست و نتیجه خوبی داشت. شستن ملحفه و حوله به سادگی امکان پذیر است. ملحفه‌ها و حوله‌ها را بر اساس پارچه‌ها و رنگ‌ها دسته بندی کنید و می‌توانید هر دو را با هم بشویید.

شما باید لباس‌هایتان را به‌درستی جدا کنید، اما بهتر است ملحفه‌ها و حوله‌ها را با هم بشویید تا اینکه هرگز آنها را جداگانه نشویید.‌ترفندهای نحوه صحیح شستشوی لباس‌ها را بیاموزید تا ملحفه‌ها و حوله‌های خود را تازه، تمیز و عالی نگه دارید.

حوله رنگی

  • شوینده شوینده لباسشویی مبتنی بر آنزیم
  • دمای آب سرد تا گرم
  • نوع چرخه فشار معمولی یا دائمی
  • نوع چرخه خشک کردن حرارت متوسط-بالا
  • درمان‌های ویژه بر اساس انواع پارچه مرتب کنید
  • تنظیمات اتو بستگی به نوع پارچه دارد

 

چند بار شستن ملحفه و حوله

ما حدود یک سوم از زندگی خود را در بستر می‌گذرانیم و فرصت‌های فراوانی برای رسوب خاک بر روی ملحفه‌هایمان ایجاد می‌کنیم. ملحفه‌های تخت باید حداقل هر دو هفته یکبار شسته شوند. در صورتی که فرد خواب‌آلود لباس خواب نپوشد، به‌شدت عرق کند یا قبل از خواب حمام نکند.

اگر حوله حمام خود را بعد از هر بار استفاده برای خشک شدن آویزان می‌کنید، پس از سه بار استفاده باید آن را بشویید. اگر پس از هر بار استفاده در یک پشته مچاله روی زمین باقی بماند. حوله‌های دستی باید حداقل یک روز در میان شسته شوند و بعد از هر بار استفاده باید حوله‌ها شسته شوند.

 

قبل از اینکه شروع کنی

دلیل اینکه شستن ملحفه و حوله‌ها با هم به بحث تبدیل شده است این است که الیاف مورد استفاده برای تولید ملحفه و حوله تغییر کرده است. برای چندین دهه، تمام ملحفه‌ها و حوله‌ها از 100 درصد پنبه یا کتان ساخته می‌شدند. اکنون ملحفه‌ها و حوله‌ها از میکروالیاف مصنوعی، بامبو، اکالیپتوس، ابریشم و مخلوط و همچنین پنبه ساخته می‌شوند. الیاف طبیعی هر بار که شسته می‌شوند پرز می‌ریزند. الیاف مصنوعی پرز را جذب می‌کنند. بنابراین، اگر الیاف طبیعی و مصنوعی با هم شسته شوند، می‌توانند پارچه‌ها را پرزدار کنند.

روزی روزگاری همه ملحفه‌ها و حوله‌ها سفید بودند. اکنون آنها در هر رنگی ارائه می‌شوند که برخی از آنها با رنگ‌های ناپایدار ایجاد می‌شوند که می‌تواند منجر به خونریزی رنگ شود. حوله‌ها ضخیم‌تر، بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده‌اند، در حالی که برخی از ملحفه‌ها به وزن ابریشمی‌تر و سبک‌تر از ملحفه‌های پنبه‌ای معمولی تبدیل شده‌اند.

کلید موفقیت برای شستن ملحفه و حوله باهم این است که قبل از شروع، برچسب‌های مراقبت را بخوانید و لباس‌ها را به درستی مرتب کنید.

 

برچسب‌های مراقبت را بخوانید

برای تعیین محتوای فیبر، همیشه برای مطالعه برچسب‌های مراقبت روی ملحفه‌ها و حوله‌ها وقت بگذارید. برچسب‌ها همچنین دستورالعمل‌هایی را در مورد بهترین دمای آب و خشک کردن و همچنین اطلاعاتی در مورد تکنیک‌های سفید کننده ایمن ارائه می‌دهند.

 

ملحفه‌ها و حوله‌های کثیف را بر اساس نوع پارچه و رنگ مرتب کنید

کتانی کثیف را بر اساس نوع پارچه مرتب کنید و الیاف مشابه را کنار هم قرار دهید. الیاف طبیعی و مصنوعی را در بارهای شستشو مخلوط نکنید.

دوباره بر اساس رنگ مرتب کنید. سعی نکنید حوله‌های سیاه را با ملحفه‌های سفید یا ملحفه‌های قرمز خود را با حوله‌های سفید بشویید.

 

مرتب سازی بر اساس وزن پارچه برای شستشو و خشک کردن

در حالی که حوله‌های نخی ضخیم را می‌توان با ملحفه‌های نخی شست. حوله‌های سنگین هرگز نباید با پارچه‌های ظریف‌تری مانند ملحفه‌های ابریشمی‌شسته شوند. عمل مالش در واشر می‌تواند باعث سایش بیش از حد و آسیب به پارچه‌های سبک شود.

برای شستن ملحفه و حوله باهم یا اگر می‌خواهید پارچه‌های سنگین و سبک را با هم بشویید. بهتر است قبل از انداختن لباس‌های خیس در خشک کن اتوماتیک، آنها را مرتب کنید. یک ملحفه خیلی سریعتر از یک حوله سنگین خشک می‌شود. ابتدا ملحفه‌ها را خشک کنید. آنها را از خشک کن خارج کنید و با مقداری توپ خشک کن پشمی‌در حوله‌ها بریزید تا الیاف حوله سبک و پف دار بماند.

 

برای تمیز کردن کامل از یک شوینده مبتنی بر آنزیم استفاده کنید

استفاده از یک شوینده خوب مبتنی بر آنزیم برای از بین بردن عرق بدن از ملحفه‌ها و حوله‌ها ضروری است. آنزیم‌ها اجزایی در مواد شوینده هستند که مولکول‌های خاک را از هم جدا می‌کنند تا بتوان آنها را شستشو داد. اگر ملحفه‌ها یا حوله‌های شما پس از شستن یا نگهداری برای چند هفته بوی کهنه می‌دهد، تمیز نیستند و باید به مواد شوینده بهتری بروید.

 

نکاتی برای حفظ بهترین ظاهر ملحفه و حوله

  • هر بار لباسشویی را به درستی مرتب کنید.
  • از مواد شوینده با آنزیم‌های کافی استفاده کنید تا به طور موثر خاک بدن را از بین ببرید.
  • ماشین لباسشویی خود را تمیز نگه دارید.
  • حوله‌ها و ملحفه‌ها را قبل از تا زدن و نگهداری، کاملاً خشک کنید.

در نظر داشته باشید که برای هر تخت یا فرد، سه ست ملحفه و حوله داشته باشید. اینکار باعث می‌شود حوله‌ها تا زمانی که ممکن است دوام بیاورند. هنگامی‌که در یک چرخش استفاده می‌شود (یک مجموعه در حال استفاده، یک مجموعه در کمد و یک مجموعه در شستشو) به الیاف زمان می‌دهد تا بین استفاده‌ها بازیابی شوند و طول عمر را افزایش می‌دهد.

 

  • مدیر داخلی
  • فروردین 30, 1402
  • 121 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *