لاک پخش شده

پاک کردن لاک از روی لباس

اکثر اشتباهات مانیکور خانگی – کوتاه کردن ناخن ها، کوتیکول های خشن و لکه دار شدن – موقتی هستند. اما ریختن لاک روی لباس مورد علاقه شما می تواند اثری دائمی بر جای بگذارد. پاتریک ریچاردسون از The Laundry Evangelist می‌گوید برای پاک کردن لکه لاک روی لباس: «بهترین اقدامی که می‌توانید هنگام مشاهده لکه لاک روی لباس‌هایتان انجام دهید، حفظ آرامش است.

به گفته ریچاردسون، وحشت می تواند باعث شود که لکه را پخش کنید یا پارچه را به شدت مالش دهید. او می گوید: «نفس عمیق بکش و بعد شروع به کار کن. هنگامی که از شوک اولیه نشت خود رها شدید، متوجه خواهید شد که می‌توانید با استفاده از وسایلی که احتمالاً از قبل در خانه دارید، لکه‌های لاک را در چند مرحله ساده کنار بگذارید.

تکنیک خود را آزمایش کنید

قبل از شروع درمان لکه، همیشه باید روش تمیز کردن و محصول خود را روی درز داخلی تست کنید تا مطمئن شوید که به پارچه آسیبی نمی رساند. ریچاردسون می‌گوید: «پارچه‌های ظریف معمولاً می‌توانند در برابر لکه‌برها مقاومت کنند. اما در تمیز کردن مشکل دارند، بنابراین به آرامی حرکت کنید.

 

مواد لازم

اکثر پاک کردن لاک نیازی به تجهیزات خاصی ندارند، اما شما باید چند مورد ضروری را در اختیار داشته باشید تا این فرآیند به آرامی پیش برود. ریچاردسون می گوید: «بهترین ابزارها احتمالاً چیزهایی هستند که قبلاً دارید – صابون لباسشویی، سواب پنبه و پاک کننده ناخن.

  • یک تکه کاغذ (برای بلند کردن لاک اضافی)
  • سواب پنبه
  • صابون روغنی
  • لاک پاکن
  • حوله

 

نحوه تمیز کردن لکه لاک ناخن

هنگامی که مواد خود را جمع آوری کردید و یک تکه پارچه کوچک را آزمایش کردید. می توانید روند پاک کردن لکه را از لباس خود شروع کنید.

  1. لاک اضافی را پاک کنید

اگر با نشت خیس سر و کار دارید، با پاک کردن لاک اضافی که خیس نشده است شروع کنید. ریچاردسون می‌گوید: لاک خیس را مالش ندهید، آن را عمیق‌تر به پارچه فشار می‌دهید و پاک کردن آن را سخت‌تر می‌کنید. “از چیزی کسل کننده، مانند کارت ویزیت یا حتی یک تکه کاغذ تا شده، استفاده کنید تا به آرامی تا حد ممکن از روی پارچه بردارید – خواهید دید که اکثریت پولیش از بین می رود.”

 

  1. از آب و صابون استفاده کنید

برای درمان لکه باقیمانده، یک سواب پنبه ای را با یک صابون روغنی آغشته کنید و آن را از لبه بیرونی به سمت مرکز روی لکه بمالید. سواب را با یک سواب تمیز تعویض کنید زیرا رنگ را از لاک می گیرد، در غیر این صورت خطر بدتر شدن لکه را خواهید داشت. ریچاردسون می‌گوید: «رنگ در محلول لکه نفوذ می‌کند، بنابراین اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، لکه می‌تواند پخش شود، که فقط پاک کردن آن بیشتر است».

 

  1. Rinse Clean

ریچاردسون می‌گوید: «بعد از اینکه محلول لکه روی لکه کار کرد، با جاری کردن یک جریان کوچک آب ولرم مستقیماً از روی لکه از شیر آب، کاملاً بشویید.

 

از پاک کننده لاک ناخن برای لکه های سرسخت استفاده کنید

اگر پس از درمان لکه با آب و صابون، لک‌های سرسخت باقی می‌ماند، وقت آن رسیده است که کار سخت‌تری انجام دهید: پاک‌کننده لاک ناخن.

 

  1. پارچه را از نظر استات بررسی کنید

قبل از استفاده از این تکنیک، ریچاردسون می گوید که آن را روی یک تکه کوچک از پارچه آزمایش کنید. او می‌گوید: «در موارد نادر، پارچه‌ها حاوی استات هستند. استون آن فیبر را حل می‌کند. استات در پارچه‌های مدرن نادر است. اما هنوز هم گاهی اوقات خود را نشان می‌دهد و زمانی بسیار محبوب بود. به این معنی که برخی از پارچه‌های قدیمی قطعا آن را خواهند داشت.

 

  1. لکه را درمان کنید

هنگامی که مطمئن شدید لباستان استات ندارد. یک حوله کهنه را در قسمت زیرین لکه قرار دهید و از یک سواب پنبه ای برای کشیدن لاک پاک کن استفاده کنید. حوله رنگ پولیش را جذب می کند و وقتی پاک کننده آن را لمس می کند. از پخش شدن لکه جلوگیری می کند. ریچاردسون می‌گوید: «لکه را با لاک پاک‌کن ناخن بکشید تا زمانی که از بین برود. و سپس لکه را با آب و صابون درمان کنید». “تکه حوله و سواب را عوض کنید زیرا بیش از حد پر از رنگ می شوند.” با آب ولرم از شیر آب بشویید.

 

چگونه لکه های خشک لاک را پاک کنیم

اگر تا زمانی که لاک ناخن خشک نشده بود متوجه ریختن لاک خود نشدید. برای نجات پارچه خود دیر نیست. ریچاردسون می گوید: “شما اغلب می توانید لاک ناخن خشک شده را با پاک کننده ناخن پاک کنید و سپس باقیمانده آن را با آب و صابون بردارید.” “شاید مجبور باشید مرحله پاک کننده را چند بار تکرار کنید. حتما ابتدا پارچه را تست کنید.”

متخصص لباسشویی هشدار می دهد که لباس های دارای لکه های لاک خشک شده را در لباسشویی یا مینی واش قرار ندهید. تا زمانی که به طور کامل پاک شوند، زیرا بیرون آمدن آنها را بسیار سخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *