جرم ماشین

کثیفی در ماشین لباسشویی کجا می رود؟

پس از یک هفته طولانی کمپینگ و پیاده روی، به خانه می آیید و لباس های خود را در ماشین لباسشویی می اندازید. شلوارهای لکه دار با گل، پیراهن هایی که بوی عرق می دهد، جوراب های آغشته به عرق با لایه ای از خاک در قسمت مچ پا، و یک هودی با یک لباسشویی. لکه کره بادام زمینی خشک روی بازو. یک ساعت بعد، در پایان چرخه لباسشویی، لباس های شما به طرز معجزه آسایی تمیز، تازه و نو می شوند. کثیفی ها کجا میروند؟

گلی که روی شلوارت بود کجاست؟ خاک جوراب شما کجاست؟ کره بادام زمینی چی شد؟!؟ اگرچه اکثر خانواده‌های مدرن ماشین‌های لباسشویی خود را بدیهی می‌دانند، اما بسیار شگفت‌انگیز است که چقدر کارآمد هستند. با کمی مواد شوینده و فشار دادن یک دکمه، لباس های کثیف را دگرگون می کنند. اما، ممکن است تعجب کنید، کثیفی در ماشین لباسشویی کجا می رود؟

پاسخ بسیار ساده است. وقتی لباس های شما در ماشین لباسشویی در آب خیس می شوند، کثیفی ها با کمک مواد شوینده در آب حل می شوند. هنگامی که آب تخلیه می شود، خاک نیز با آن تخلیه می شود. از طریق لوله ها و به فاضلاب منتقل می شود.

چرا در ماشین لباسشویی من کثیفی وجود دارد؟

شاید هرگز فکر نکرده باشید، “کثیفی در ماشین لباسشویی کجا می رود؟” شاید در عوض از خود می پرسید: “چرا در ماشین لباسشویی من کثیفی وجود دارد؟”

اگر لباس‌های شما خیلی کثیف هستند، ممکن است ماشین لباسشویی موفق نشود آن‌ها را کاملاً بشویید. و تمام کثیفی‌ها را از بین ببرد. در این صورت باید قبل از قرار دادن وسایل در ماشین لباسشویی، آن ها را از قبل خیس کنید و آبکشی کنید. برخی از واشرها با ارائه چرخه “پیش خیساندن” این کار را آسان می کنند. سایر واشرها یک قدم فراتر می روند و به شما امکان می دهند سطح خاک (سبک، معمولی یا سنگین) را انتخاب کنید تا دستگاه به طور خودکار زمان چرخه و هم زدن خود را برای تمیز کردن کامل موارد تنظیم کند.

این کار نیاز به خیساندن قبل از شستشو را از بین می برد. اما حتی اگر ماشین لباسشویی شما این ویژگی‌های مفید را نداشته باشد، همیشه می‌توانید وسایل خود را در سینک آشپزخانه خود (یا حتی در خارج از خانه با استفاده از شلنگ، اگر شرایط لازم است) از قبل خیس کرده و آبکشی کنید.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که اگر لباس‌های شسته‌شده حاوی مواد ضخیم‌تری هستند که در آب حل نمی‌شوند و از سوراخ‌های ماشین لباسشویی خارج نمی‌شوند، باید آن‌ها را قبل از آن بشویید. به عنوان مثال، اگر یک کاسه فلفل قرمز را روی یک پتو ریختید، قبل از اینکه آن را در ماشین لباسشویی بیندازید، پتو را بشویید. اگر این کار را نکنید، ممکن است دوباره به یک درام ماشین لباسشویی پر از لوبیاهای خرد شده، پیاز خرد شده و تکه های گوشت گاو و گوجه فرنگی برگردید. اوه!

 

در نهایت، فراموش نکنید که ماشین های لباسشویی نیز باید به صورت دوره ای تمیز شوند.

 

  • مدیر داخلی
  • آذر 23, 1401
  • 203 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *