زنگ زدن لباس

نحوه پاک کردن لکه زنگ زدگی آهن از روی لباس

آیا می خواهید بدانید چگونه لکه های آهن و لکه زنگ زدگی را از روی لباس پاک کنید؟ این راهنما به شما تمام آنچه را که برای پاک کردن لکه زنگ زدگی و خلاص شدن از شر علائم مزاحم و قرمز ناشی از زنگ زدگی یا آهن نیاز دارید، به شما می گوید.

چه در حال کار بر روی یک ماشین باشید و چه به طور تصادفی با برخی از مبلمان فلزی قدیمی برخورد داشته باشید، به راحتی می توانید لکه های زنگ زدگی را روی لباس های خود مشاهده کنید. متأسفانه، پاک کردن آنها از لباس چندان آسان نیست.

با کمک برخی از داروهای خانگی و یک شوینده خوب، ممکن است بتوانید لباس خود را از آن رگه های قرمز نجات دهید.

در اینجا راهنمای شما در مورد نحوه پاک کردن لکه های زنگ زدگی از لباس است.

هنگام استفاده از پاک کننده لکه زنگ خود، مطمئن شوید که لکه را مالش ندهید. مالیدن لکه می تواند منجر به آسیب بیشتر فلز در زنگ به پارچه شود.

 

چگونه لکه های آهن را از روی لباس پاک کنیم؟

پاک کننده های لکه زنگ که در فروشگاه خریداری می شوند می توانند برای دست ها و لباس ها خشن باشند. به همین دلیل است که بسیاری تصمیم می گیرند وقتی می خواهند بدانند چگونه لکه های آهن را از بین ببرند، راه حل خود را بسازند. اگر یک ضد زنگ تجاری را انتخاب می کنید، دستورالعمل های روی بطری را به دقت دنبال کنید. دستکش لاستیکی بپوشید و برچسب های روی لباس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمن است.

اگر می خواهید جایگزین های ملایم تری را هنگام یادگیری نحوه پاک کردن لکه های زنگ از روی لباس امتحان کنید، می توانید از مواد زیر استفاده کنید. همیشه هر دارو را ابتدا روی یک نقطه کوچک از لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به پارچه سفید یا آسیب نمی رساند.

 

روش های خانگی پاک کردن لکه زنگ زدگی

شما می توانید بدون استفاده از شوینده های تجاری، از موادی که در خانه دارید برای پاک کردن لکه زنگ زدگی استفاده نماید. در ادامه به چند روش اشاره می کنیم.

  •  آب لیمو و نمک: روی محل لکه دار نمک بپاشید و لکه را به مقدار زیاد با آب لیمو خیس کنید. در آفتاب خشک کنید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید.
  • سرکه سفید و نمک: خمیر غلیظی از سرکه سفید و نمک درست کنید و به آرامی روی لکه را با آن آغشته کنید. پس از پوشاندن کامل لکه، اجازه دهید 30 دقیقه بماند و زیر آب سرد بشویید.
  • کرم تارتار: یک ظرف بزرگ آب را بجوشانید و شش قاشق چایخوری کرم تارتار را با آن مخلوط کنید. قبل از آبکشی، لباس را یک ساعت در آب خیس کنید و بگذارید خشک شود. مواظب باشید با این کار انگشتانتان نسوزد.

لکه سرسخت

اگر پس از هر یک از این درمان ها لکه باقی ماند، این روند را تکرار کنید. تا جایی که علامت زنگ زدگی تا حد ممکن کمرنگ شود. پس از درمان لکه، لکه را با دست یا یکی از مینی واش های موجود در بازار بشویید. اگر لکه هنوز قابل مشاهده است، ممکن است مجبور شوید به یک پاک کننده تجاری متوسل شوید.

برای تکمیل فرآیند لکه برداری، از مواد شوینده معمولی خود برای تمیز کردن بقیه لباس ها در مینی واش خود استفاده کنید. آن را جدا از لباس های دیگر  در یک مینی واش مادرلی بشویید. تا از انتقال لکه های باقی مانده به لباس های دیگر جلوگیری کنید.

اکنون می دانید که چگونه زنگ زدگی را از روی لباس پاک کنید. می توانید لباس خود را از آن علائم قرمز سرسخت نجات دهید.

  •  یک لکه بر ضد زنگ درست کنید یا بخرید.
  •  لکه بر را روی لکه بمالید اما مالش ندهید.
  • دوباره استفاده کنید تا لکه پاک شود.

 

  • مدیر داخلی
  • آذر 14, 1401
  • 153 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *