لکه قهوه روی پارچه

چگونه لکه های چای یا قهوه را از لباس پاک کنیم؟

آیا نمی دانید چگونه می توانید لکه های چای یا قهوه را از لباس خود پاک کنید؟ بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چایی را بخوانید!

لکه های قهوه

از سفرهای صبحگاهی با عجله گرفته تا حمل یک سینی پر از نوشیدنی برای همکاران، راه‌های زیادی وجود دارد که لکه‌های قهوه و چای روی لباس‌های شما ختم شود. خوشبختانه یادگیری نحوه از بین بردن سریع و موثر لکه های چای و قهوه کار سختی نیست و چندین روش وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

به خاطر داشته باشید، قبل از استفاده از هر روش یا محصولی برای حذف لکه، برچسب مراقبت از لباس خود را برای راهنمایی بررسی کنید. در صورت امکان، ابتدا روش را روی قسمت کوچکی از پارچه آزمایش کنید تا از آسیب ناخواسته جلوگیری کنید.

برای مقابله با لکه های تیره چای و قهوه که از پاک کردنشان می ترسید، می توانید از مواد شوینده استفاده کنید. این ساده است و نیازی به هدر دادن زمان گرانبها برای مخلوط کردن راه حل های خانگی خود ندارید!

 

لکه قهوه روی لباس

روش 5 مرحله ای سینک آشپزخانه برای از بین بردن لکه های قهوه و چای

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن لکه قهوه یا چای، ریختن آب گرم مستقیماً روی لباس است.

با نگه داشتن پارچه لکه دار روی سینک شروع کنید یا آن را در جای خود سنجاق کنید تا از دستان خود استفاده کامل کنید.

سپس مقداری آب را در یک کتری گرم کنید، به طوری که در لمس گرم باشد، اما نجوشد.

به آرامی آب گرم را مستقیماً روی لکه بریزید تا بتواند از الیاف لباس خارج شده و از طرف دیگر خارج شود.

بعد از حدود 15 ثانیه ریختن را متوقف کنید و چند قطره از مایع لباسشویی را مستقیماً روی هر دو طرف لباس که لکه وجود دارد بمالید.

مواد شوینده را مالش دهید تا کف کند. سپس به آبکشی لباس ادامه دهید تا زمانی که تمام مواد شوینده حل شود.

 

تکنیک خیساندن و شستشوی 3 مرحله ای برای لکه های چای یا قهوه

اگر لکه شما سرسخت است. یا اگر سطحی بیش از سطحی را پوشش می دهد که روش سینک آشپزخانه می تواند به اندازه کافی با آن مقابله کند. می توانید قبل از انداختن لباس در شستشو سعی کنید آن را در لکه بردار آغشته کنید.

در حالی که همیشه باید دستورالعمل‌های مراقبت روی محصول تمیزکننده خود را بخوانید، بسیاری از لکه‌برها به روش‌های مشابهی کار می‌کنند:

به سادگی یک سطل، ظرف یا سینک را با آب گرم و مواد شوینده پر کنید و دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید تا دوز را تعیین کنید.

بگذارید لباس شما چند ساعت در محلول بماند. این فرآیند لکه را از بین می برد و لباس را برای ماشین لباسشویی آماده می کند.

پس از گذشت چند ساعت، لباس را طبق معمول با آب گرم بشویید.

 

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چایی

متأسفانه، ممکن است همیشه نتوانید زمانی را برای خیس کردن و شستن لباس خود بلافاصله پس از ایجاد لکه قهوه یا چای پیدا کنید. در اینجا چند راه حل سریع وجود دارد که می توان بلافاصله از آنها برای کاهش لکه استفاده کرد.

به یاد داشته باشید – اگر تصمیم دارید لکه‌بر طبیعی خود را بسازید، همیشه آن را روی یک ناحیه کوچک و غیرقابل توجه از پارچه آزمایش کنید تا به لباس‌هایتان آسیب نرسانید.

  • سرکه

اکثر آشپزخانه ها و رستوران ها دارای یک کمد پر از سرکه هستند. سرکه می تواند به عنوان یک لکه برنده عالی در هنگام خرج کردن عمل کند. یک قاشق چایخوری سرکه را با چند فنجان آب مخلوط کنید و مایع را روی لکه اسپری یا بریزید. در مرحله بعد، لباس را به آرامی پاک کنید و می بینید که لکه چای یا قهوه برداشته می شود.

 

  • جوش شیرین

همچنین می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن لکه قهوه یا چای خود استفاده کنید. این کار را با خیس کردن لباس آغشته به چای یا قهوه با آب گرم انجام دهید. حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین را روی لکه بریزید و آن را به پارچه بمالید. قبل از اینکه جوش شیرین را بشویید، اجازه دهید تا زمانی که ممکن است ته نشین شود.

 

دیگر نیازی نیست که از احتمال ریختن چای یا قهوه خود هراسان شوید. در 4 مرحله یا کمتر می توانید آن لکه های قهوه یا چای را به راحتی پاک کنید!

  • آب گرم را مستقیماً روی لباس بریزید.
  • سپس چند قطره از مواد شوینده را برای کمک به پاک کردن لکه چای یا قهوه بمالید.
  • اگر برای از بین بردن لکه قهوه به یک راه حل سریع نیاز دارید، مقداری سرکه بردارید و با آب مخلوط کنید.
  • همیشه از بین بردن لکه با شستشو با استفاده از مواد شوینده با کیفیت خوب پیگیری کنید.
  • مدیر داخلی
  • آبان 11, 1401
  • 187 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *