لکه گواش

نحوه پاک کردن رنگ از روی لباس

آیا نمی دانید نحوه پاک کردن رنگ از روی لباس چگونه است؟ این راهنمای گام‌به‌گام تمام آنچه را که برای از بین بردن لکه رنگ سرسخت نیاز دارید را ارائه می‌دهد. برای راهنمایی به ادامه مطلب بروید.

چگونه رنگ را از لباس خارج کنیم

  • خشکشویی

چه فرزندان شما برای یک پروژه هنری نامرتب شده باشند و چه شما مشغول روتوش رنگ روی دیوار بوده اید، رنگ آمیزی روی لباس اجتناب ناپذیر است. دانستن اینکه چگونه لکه های رنگ را از روی لباس پاک کنید، اغلب ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید لباس‌هایتان را از لکه‌ها و لکه‌های رنگ نجات دهید، این نکات ساده را دنبال کنید.

مطمئن شوید که روش پاک کردن رنگ برای لباس شما مناسب است. ابتدا آن را روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید. هنگام استفاده از رقیق کننده رنگ یا پاک کننده های مبتنی بر الکل، همیشه این کار را در مکانی با تهویه مناسب انجام دهید

با چه نوع لکه رنگی سر و کار دارید؟

ابتدا نوع لکه رنگی را که می خواهید پاک کنید مشخص کنید. نحوه پاک کردن رنگ اکریلیک از روی لباس با شستن لکه رنگ از روی پوستر متفاوت است. انواع رنگ به طور کلی به موارد زیر تقسیم می شوند:

لکه های رنگ پایه آب: رنگ های کودکان، مانند رنگ پوستر، بر پایه آب هستند و با استفاده از مواد شوینده یا مایع شوینده راحت تر از لباس خارج می شوند.

لکه‌های رنگ روغنی: خشک شدن این لکه‌ها به مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و در برابر آب مقاوم هستند و برای پاک کردن نیاز به الکل یا رقیق‌کننده رنگ دارند.

رنگ اکریلیک یا لاتکس: وقتی صحبت از نحوه پاک کردن رنگ اکریلیک از لباس می شود، بین لکه های مرطوب و خشک تفاوت وجود دارد. هنگامی که خیس شد، لکه را با آب بشویید، همانطور که با رنگ مبتنی بر آب انجام می دهید. هنگامی که خشک شد، از الکل برای از بین بردن لکه استفاده کنید، مانند رنگ های روغنی.

 

راه های پاک کردن لکه های رنگ

هنگامی که زمان نیاز به دانستن نحوه پاک کردن رنگ از لباس فرا رسید، موارد زیر را انجام دهید:

رنگ اضافی را پاک کنید: برای رنگ های مبتنی بر آب، لکه را زیر آب گرم جاری بشویید. برای رنگ های روغنی یا اکریلیک، مقدار اضافی آن را بتراشید و سعی کنید آن را پخش نکنید.

پاک کننده رنگ خود را بمالید: برای رنگ های مبتنی بر آب، مایع شوینده یا شوینده لباسشویی را روی لکه بمالید. برای رنگ های روغنی یا اکریلیک، لکه را با رقیق کننده رنگ یا الکل بمالید تا قسمت اعظم آن از بین برود. برای انواع رنگ ها، لکه را به آرامی با یک پارچه بمالید تا زمانی که لکه محو شود.

لباس را در ماشین لباسشویی خود تمیز کنید: لباس را همانطور که معمولاً انجام می دهید در ماشین لباسشویی خود قرار دهید، مطمئن شوید که دستورالعمل های برچسب لباسشویی لباس را دنبال می کنید.

لکه را بررسی کنید: هنگامی که از ماشین لباسشویی خارج شد، لکه را بررسی کنید. اگر لکه رنگ هنوز قابل مشاهده است، مراحل 1-3 را تکرار کنید.

اگر لکه قبلاً خشک شده باشد، پاک کردن آن دشوارتر است. برای خلاص شدن از شر رنگ اضافی، نوار چسب را روی لکه بمالید و آن را جدا کنید تا رنگ خشک از بین برود.

بنابراین اکنون می توانید با آگاهی از نحوه پاک کردن لکه های رنگ از روی لباس، رنگ آمیزی کنید. قلم مو رنگ خود را بردارید و خلاقیت خود را آزاد کنید بدون اینکه نگران باشید که لباس هایتان در سطل زباله به پایان برسد!

مشخص کنید که لکه از چه نوع رنگی تشکیل شده است

لکه را با مواد شوینده یا رقیق کننده رنگ درمان کنید

برای تمیز کردن کامل لباس از ماشین لباسشویی استفاده کنید

 

 

  • مدیر داخلی
  • مهر 25, 1401
  • 136 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *