پتوی پشمی

نحوه شستشوی پشم

جامپرهای پشمی زمانی که هوا سردتر می شود ضروری است! با این راهنمای ساده در مورد نحوه شستن پشم، نحوه مراقبت از وسایل پشمی ظریف خود را بیاموزید.

خشکشویی

هنگامی که دما شروع به کاهش می کند، بسیاری از ما به دنبال جامپرهای پشمی خود می رویم تا ما را گرم و راحت نگه دارند. اما آیا فکر شستن پشم شما را می ترساند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. بسیاری از مردم از پشم می ترسند زیرا روش های مناسب برای تمیز کردن آن بدون خطر آسیب را نمی دانند. پشم به دلیل خلق و خوی بسیار معروف است و در صورت قرار گرفتن در شرایط شدید یا زمانی که به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند منقبض یا کشیده شود. ترفند هنگام شستن پشم این است که تا حد امکان ملایم باشید، که به شما کمک می کند سال به سال ظاهر پشم خود را خوب نگه دارید. در اینجا چند نکته و ترفند دیگر نیز وجود دارد که به شما کمک می کند:

هنگام شستن پشم، بهتر است از یک شوینده با کیفیت  استفاده کنید. فقط قبل از استفاده دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید و برای اطلاعات بیشتر برچسب مراقبت از لباس خود را بررسی کنید.

برچسب مراقبت را بررسی کنید

قبل از شستن پشم، همیشه باید برچسب های مراقبت روی لباس خود را بررسی کنید. برخی از ترکیبات پشمی بسیار ظریف نباید شسته شوند، و اگر اینطور باشد، برچسب‌های مراقبت این را نشان می‌دهند. اگر نمی توانید لباس خود را بشویید، نگران نباشید. با تمیز کردن نقطه ای و هوادهی پشم باید بتوانید بدون نیاز به اشباع کردن آن یا استفاده از مقادیر زیاد صابون آن را تمیز و تازه کنید.

 

  • نقطه تمیز

اگر نیاز به تمیز کردن پشم خود دارید، انجام این کار بسیار ساده است. یک قطره مایع لباسشویی مایع را با آب سرد مخلوط کنید تا به خوبی رقیق شود و آب صابون را فقط روی محل کثیف بمالید و بقیه آن را تا حد امکان خشک نگه دارید. به آرامی از دستان خود برای ماساژ دادن آب صابون روی الیاف استفاده کنید. اما آن را مالش ندهید. زیرا این کار می تواند باعث احساس پشم شود. اجازه دهید اقلام به طور طبیعی خشک شود و آن را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید تا الیاف تنفس کنند.

 

  • در آب سرد خیس کنید

اگر برچسب‌های مراقبتی شما نشان می‌دهد که شستشوی ماشینی مشکلی ندارد. همیشه باید پشم خود را قبل از ریختن در ماشین در یک سطل آب سرد خیس کنید. اجازه دهید تقریباً یک ساعت خیس بخورد یا تا زمانی که مطمئن شوید که الیاف آب را جذب کرده اند – لباس باید کمی پف کرده به نظر برسد. خیساندن در آب سرد می تواند از چروک شدن پشم در ماشین لباسشویی محافظت کند.

 

  • از شوینده ملایم استفاده کنید

الیاف پشم بسیار ظریف هستند و به راحتی می توانند با استفاده از مواد شیمیایی خشن موجود در برخی از شوینده ها آسیب ببینند. برای بهترین نتیجه، از یک شوینده ملایم استفاده کنید – ترجیحاً از مواد شوینده ای که فاقد لکه برهای «استحکام صنعتی»، مواد سفید کننده و رایحه های قوی باشد. هر چه ماده شوینده طبیعی تر و ملایم تر باشد بهتر است.

 

  • دستورالعمل های سازنده را بخوانید

آیا می دانید چه مقدار از مواد شوینده لباسشویی باید استفاده کنید؟ استفاده از آن بیش از مقدار توصیه شده می تواند آسان باشد و این باعث می شود لباس ما سفت و زبر شود. با استفاده از پشم، استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند بقایایی باقی بگذارد که می تواند به لباس شما آسیب برساند. همیشه دوز توصیه شده در شوینده خود را بررسی کنید و مقدار صحیح را اضافه کنید.

 

  • از یک توپ شوینده استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید به جای استفاده از کشوی مواد شوینده، مواد شوینده خود را مستقیماً در درام ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. مطمئن شوید که یک توپ شوینده ایمن برای ماشین بردارید. این به این دلیل است که هرگز نباید مواد شوینده رقیق نشده را مستقیماً به لباس پشمی اضافه کنید. زیرا می تواند پشم را به نمد تشویق کند. یک توپ شوینده صابون را از لباس دور نگه می دارد. تا زمانی که دستگاه با آب پر شود، صابون رقیق شود و به طور مساوی در طول شستشو پخش شود.

 

  • دما را روی Cool قرار دهید

درجه حرارت بالا دلیل اصلی جمع شدن پشم است و اگر پلیور بزرگ‌سال را در دمای 40 درجه داخل شستشو قرار دهید، احتمالاً وقتی می‌خواهید ماشین را خالی کنید، یک ژاکت در اندازه کودک پیدا خواهید کرد. 30 درجه سانتیگراد واقعاً گرمترین دمایی است که باید برای شستن پشم از آن استفاده کنید، اما اگر لباسهای شما فقط کمی کثیف است، باید حتی سردتر از این هم بروید.

 

  • یک چرخه ملایم اجرا کنید

استفاده از ماشین های لباسشویی معمولاً بسیار ایمن است، اما باید در مورد مواد ظریف مانند پشم دقت بیشتری کرد. ماشین‌ها با پرتاب کردن شدید لباس‌ها در اطراف درام کار می‌کردند، اما اگر پشم کشیده شود یا کشیده شود، احساس می‌شود. اگر دستگاه شما دارای تنظیمات ملایم یا دستی است، از آن نهایت استفاده را ببرید. این تنظیمات با سرعت چرخش کمتری اجرا می شوند که از مواد ظریف شما محافظت می کند.

 

  • خشک صاف و طبیعی

اگر پشم خیس را از بند رخت آویزان کنید، وزن لباس پارچه را کشیده و ژاکتی را در اختیار شما قرار می دهد که اکنون بیشتر شبیه لباس است. برای جلوگیری از کشش پشم، با گذاشتن حوله روی زمین و قرار دادن لباس روی آن، صاف را خشک کنید. هنگامی که لباس هنوز کمی مرطوب است، از دستان خود برای تغییر شکل لباس استفاده کنید تا به شکل صحیح خشک شود.

همانطور که می بینید، تازه و تمیز نگه داشتن پشم کار چندان دشواری نیست. مهم ترین جنبه هایی که باید به خاطر بسپارید استفاده از دمای آب خنک، محصولات ملایم و چرخه ماشین و خشک کردن طبیعی است. دنبال کردن
این توصیه های عالی و شما هرگز از شستن پشم دوباره نمی ترسید. امسال می توانید وسایل پشمی مورد علاقه خود را بدون ترس بیرون بیاورید.

همیشه قبل از شستن، برچسب مراقبت روی لباس خود را بررسی کنید. برخی از ترکیبات پشم بسیار ظریف ممکن است فقط خشکشویی شوند.

اگر لباس شما لک شده است. قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی، آن را تمیز کنید.

از چرخه ملایم لباسشویی خود استفاده کنید و از شستشو در دمای بالاتر از 30 درجه سانتیگراد خودداری کنید.

برای جلوگیری از کشیده شدن پشم، صاف خشک کنید.

  • مدیر داخلی
  • مهر 23, 1401
  • 425 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *