سالمندان و نظافت های روزانه

بزرگتر ها همیشه و در هر خانواده ای عزیز و محترم هستند. اما با بالا رفتن سن عزیزان ما، ممکن است مشکلات جسمی در آنها ایجاد شود و این باعث شود آنها مانند گذشته نتوانند زندگی روزمره ی عادی داشته باشند. و برخی کارها مثل شستن لباس ها خود و یا حتی دستمال کوچکی برای آنها سخت و دشوار باشد. از طرفی دیگر نظافت و شست و شوی لباس سالمندان بسیار حائز اهمیت میباشد.

بدتر از آن این است که شستن لباس های خانه برای آنها می تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال، حمل یک سبد از لباس های چرک می‌تواند منجر به لغزش و سقوط وحشتناکی شود که می‌تواند به آنها آسیب جدی وارد کند.

زندگی شهری و مشغله های روزانه افراد، به ما این اجازه را نمیدهد تا بتوانیم هر روز به دیدار عزیزان سالمند خود برویم و در کارهای روزمره به آنها کمک کنیم.

 

شست و شوی لباس سالمندان

لباس های تمیز و تفکری شاد

شست و شوی لباس سالمندان و داشتن لباس‌های تمیز به کاهش استرس کمک زیادی می‌کند و همچنین فرد مسن شما احساس خوبی نسبت به خود و خانه‌اش دارد. به‌علاوه، آن‌ها را در دراز مدت سالم‌تر و شادتر نگه می‌دارد.
تمیز نگه داشتن لباس ها و ملحفه ها می تواند زمان بر باشد. اما ارزش تلاش را دارد. زیرا می تواند به فرد سالمند کمک کند تا سالم بماند و احساس تمیزی کند.

لباس ها و ملحفه ها در استفاده ی روزانه و یا در برخی موارد تماس با موادی مانند دارو، ادرار، مدفوع یا استفراغ کثیف می شوند. شستن فوری لباس ها و ملحفه های کثیف می تواند به کاهش احتمال عفونت ناشی از میکروب ها کمک کند.

لباس‌ها و ملحفه‌های کثیف می‌توانند میکروب‌ها را پخش کنند،. بنابراین حتماً با احتیاط از آنها استفاده کنید و از تماس آنها با سطوح تمیز یا سایر ملحفه های تمیز جلوگیری کنید. و باید سریع شسته شوند. شما می توانید برای شستن یک پیژامه یا یک ملحفه از یک لباسشویی بزرگ 7 کیلویی را استفاده نمایید.

اما یا باید صبر کنید لباس ها به اندازی جمع شوند که بتوان لباسشوئی به آن حجم را روشن کرد یا به تنهایی آن را شست. تنها شستن آن علاوه بر این که مقرون به صرفه نخواهد بود نگه داشتن طولانی آن نیز عاقلانه نمیباشد.

آیا می دانستید لباس های کثیف می تواند ناسالم باشد؟

البته، می‌دانید که لباس‌ها می‌توانند به‌راحتی کدر و لکه‌دار شوند و شستن آن‌ها مهم است تا بهتر به نظر برسند و بوی تازگی داشته باشند. اما آیا می دانستید که لباس های کثیف می تواند برای سلامتی سالمندان مضر باشد؟

لباس‌ها و ملافه‌های کثیف، کثیفی و روغن را جذب میکنند، که بستر مناسبی را برای رشد میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها ایجاد می‌کند. لباس های مرطوب نیز می توانند کپک ها را جذب کنند، به خصوص در آب و هوای مرطوب.

اگر فردی برای مدت طولانی لباس های کثیف بپوشد، می تواند منجر به بیماری و عفونت شود. به همین دلیل است که برای سالمندان بسیار مهم است که لباس‌های تمیز، هم لباس و هم ملافه داشته باشند.

برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها روی لباس‌ها و ملافه‌ها، شخصی باید آنها را مرتباً از ماشین لباسشویی استفاده نماید. از آنجایی که این کار ممکن است برای برخی از سالمندان دشوار باشد، آنها ممکن است ترجیح دهند از آن غفلت کنند یا به سادگی نتوانند به تنهایی لباس های شسته شده را مدیریت کنند، که در نتیجه آن ها با پوشیدن لباس های کثیف به سلامت خود آسیب میزنند.

چاره کار کجاست؟

امروزه لباسشویی هایی کوچکی با نام های مینی واش، کهنه شور، یا لباسشوئی کودک در سطح بازار موجود میباشند. که با کاربردی آسان میتواند این مشکل بزرگ را حل نماید. این دستگاه های کوچک و قابل حمل بسیار کارآمد بوده که در حجم ها و وزن های گوناگون موجود میباشند.
شما میتوانید با هدیه دادن یکی از این دستگاه ها به عزیزانتان میتوانید از سلامت جسم و روان آنها محافظتی امن نمائید.
مینی واش سنتر ضمانت سلامت عزیزان شما

  • مدیر داخلی
  • شهریور 14, 1401
  • 197 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *